21 feb. 2014

Walk in closet

Det händer faktiskt saker, sakta men säkert. Jag har gjort ett ryck och skruvat upp resterande av råsponten som fattades på väggarna i fd toaletten numera min fabulösa walk in closet. Planen var att tapetsera med lumpapp som sedan skulle målas (pecis som på övervåningen) men så glömde jag att köpa lumpapp och hade ingen lust att åka en extra vända i snökaoset så då kollade jag över mitt tapetförråd, och visst fan hade jag några rullar enfärgade papperstapeter liggandes. Bra att vara samlare ibland. Först tänkte jag även måla den men nu lutar det att ha kvar denna ljust rosa nyans som jag tror kommer passa bra till resten av inredningen.

Råsponten & tapeten.

Fönstren! De har båda fått nya smygar där sidan inåt är i vinkel för att få in mer ljus. Så nöjd att jag tog tag i det och gjorde om dem från de raka smygar jag först hade påbörjat. (Vidvinkeln gör dock att de ser ut som att de är i vinkel åt lite alla möjliga håll!)

Ps. Någon annan som använder blogger och upplever att färgåtergivningen på bilderna lever sitt eget liv efter man laddat upp dem? Dessa bilder har samma nyans innan jag laddat upp dem men uppladdade blir den övre mycket kallare. Ds.

9 kommentarer:

  1. Nice, tapeter direkt på råsponten alltså?
    Kör du med hyllplan eller liknande till smygarna eller limmar/hyvlar du själv?

    SvaraRadera
  2. Yes, det kommer bli så mycket kläder och hyllor framför så att man knappt kommer se väggen ändå. I hallen däremot satte jag treetex under tapeten för att få en slät yta, fukade utmärkt!
    Kör på färdiglimmade hyllplan!

    SvaraRadera
  3. Jag har märkt att jpg-bilder gör blogger lite hur den vill med, kan bli alla möjliga färger och hemska "förbättringar", för att itne tala om sämre kvalitet. Sparar jag däremot mina bilder i png så ändras inget av bloggen! :)

    SvaraRadera
  4. Hur går det för dig med projektet?

    SvaraRadera