16 okt. 2013

Gasspisen

Här och här kan man tidigare läsa om vad jag skrivit om min spis. Nu är det snart två år sedan den kom på plats och jag kan bara säga att jag är supernöjd. Först och främst med själva spisen. Funkar felfritt och lätt att göra ren.
Dessutom är jag väldigt nöjd över mitt val att köpa en spis med bara två brännare. Det var ett experiment för att se om man verkligen behöver de fyra standard i ett litet hushåll som detta, och nu kan jag säga att jag aldrig saknat fler!
Jag är även nöjd med placeringen, att jag vred på den 90grader och på så sätt fick en yta framför spisen där jag till exempel får plats med en skärbräda när jag lagar mat eller en tallrik när jag lägger upp maten.

Jag hade ingen aning om hur mycket gas som skulle gå åt. Jag var lite orolig över att jag skulle få byta tub stup i kvarten och att det skulle kännas som ett problem. Men en P6 tub har under de år jag haft spisen nu räckt i snitt 10månader vilket var över förväntan.
Jag kan knappast säga att vi ofta har strömavbrott här men det har hänt några gånger under dessa två år och då har det varit väldigt skönt att haft möjligheten att kunna laga mat. Bara känslan att man klarar sig ändå!

Det här blev ett väldigt positivt inlägg, för att jag är väldigt nöjd! Men jag lovar, det kommer inlägg om andra saker som jag inte är lika nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar