6 nov. 2011

Dörrar på skafferiet!

Så äntligen ha jag tagit tag i det där med att sätta dit dörrar på skafferiet.Trots att skafferiet inte kommer vara avdelat inuti har jag satt på tre dörrar. Det är för att all kall luft inte ska behöva läcka ut när man öppnar.
Tittut!
Mittendörren blir den som kommer användas oftast, så där innanför får jag helt enkelt ställa det som jag mest använder. Längst ner i skafferiet kommer det troligen bli kallast så där får man ställa sånt som man vill ha riktigt kallt.
Däremot går det inte att bara öppna den nedersta dörren då jag har gjort dom i 'husvagnsmodell' alltså att den mittersta följer med när man öppnar den understa. Detta för att slippa sätta fast de tvärgående listerna mellan dörrarna i själva skafferistommen, jag tänkte att det är bättre att sätta dem i dörrarna så att man lätt kan öppna hela och komma åt typ den dagen man behöver städa ur det!
Likaså med den övre.
Såklart kan man även öppna alla tre.
Ungefär 2meter och 16cm högt är skafferiet, förhoppningsvis kommer jag få plats med all min mat här!
Nu återstår målning, att sätta in hyllplan, isolering och tätning av dörrarna, handtag och lite annat smått och gott! Stay tuned!

Ps. Man skulle kunna tro att skafferiet lutar rätt duktigt men det är bara vindvinkeln som luras! Ds

1 kommentar:

  1. Ska bli intressant att se vad du får för temperaturer i dem olika delarna!

    SvaraRadera