23 okt. 2011

Fasad efter

Så var det dags att se hur fasaden ser ut nu, när allt är klart utvändigt(!). Som jag skrivit tidigare har det varit viktigt att inte göra så stora ändringar utvändigt. Dels är gården en del av Världsarvet Falun, så att inte förstöra det kulturhistoriska värdet ser jag som en självklarhet. Sen är huset just bara ett uthus och jag vill att det fortfarande i alla fall ska det ge sken av det. Det jag menar är att det till exempel hade varit lätt att med den utsikt som finns smällt in ett stort panoramafönster, eller för den delen bara bytt till fönster i aluminium, vilket jag inte tycker hör hemma här. De material jag använt och placering av de ändringar som gjorts är tänkt att de skulle kunna ha varit byggt så redan när huset byggdes. Här finns ritningarna jag en gång gjorde för den som är intresserad.
Sydost
Sydväst
Nordväst
Nordost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar