4 sep. 2011

Castro Bäver

Igår ringde mannen min från DAKmarknaden och var helt till sig 'har hittat en present till dig, den kommer passa perfekt i ditt kök!'. När han senare kom hit och jag såg baksidan på en stor uppspänd duk kände jag att det blev lite jobbigt, det där med konst är svårt, speciellt om man har min smak. Men när han vände på tavlan kom jag på varför det var just han jag gifte mig med för 365 dagar sedan, ingen förstår sig på mig bättre än han!
Mannen som sålde den fick inte ha kvar den för sin fru, min man köpte den som present på bröllopsdagen till sin fru, klockrent! 
Efter lite efterforskning på nätet har jag hittat förlagan här, även hittat att det latinska namnet för bäver är Castor.

Perfekt är rätta ordet! Färgerna och storleken kunde inte blivit bättre!Tyvärr finns ingen signatur, så all info om den mottages tacksamt!

7 kommentarer:

  1. Klart annorlunda, kommer nog väcka reaktioner :P

    SvaraRadera
  2. Har du inte läst böckerna om Castor och Frippe?

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vilken underbar historia! Jag trodde först att du hade målat den själv, men det här var ju mycket roligare! (Och som du säkert ser är det turkos bakgrund - ännu ett argument för den turkosa bänkskivan kanske?) :)
    Grattis på bröllopsdagen till er båda!

    SvaraRadera
  4. Markus; Troligtvis! :D
    Helene; haha nä men googlade nu och tror att jag nog måste göra det! :D
    Ida; Tack!!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk! Helt enkelt genial!

    SvaraRadera
  6. Nu är jag säkert sent ute och så, men om du inte har sett den här videon så känns det som ett måste :) Den är nämligen som tavlan. http://www.youtube.com/verify_age?next_url=/watch%3Fv%3DC7NRw9pArGY
    Väldigt fint du gör i uthuset förresten!

    SvaraRadera
  7. Eva;
    Haha Nej den hade jag inte sett! Grym!
    Tack :)

    SvaraRadera