23 aug. 2011

Nästgårds

I senaste störtskuren kom jag på att jag nog inte visat hur det ser ut om man kikar ut genom dörren. (Kanske för att det är mycket finare att visa utsikten över udden och sjön.)
Detta är alltså det här man ser, gaveln på laggår´n, kanske inte så kul vid första anblicken men praktiskt sett är det sjukt bra att ha så mycket bra nära till hands! Till vänster har vi dasset, som jag använder tills jag fått toaletten klar inne hos mig. På dassväggen runt hörnet hänger komposten. Rakt fram ser ni garaget, där inne står det frysar står som nu är fulla med bär och andra mumsigheter, på perfekt avstånd då jag inte kommer ha någon frys inne hos mig. Längst till höger ser ni dörren in till hönshuset och uppe på skullen har jag förvaring för bra-att-ha-byggmaterial!

Utsikten på andra sidan huset visar kossan som längtade in i värmen!

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin utsikt från båda fönstren!
    Roligt att följa ditt projekt, roligt att du gör det på ditt sätt med en helt egen stil. Materialvalen gillas också förstås :-)

    SvaraRadera
  2. Min lilla dotter på 3 år tycker att din kossa ser väldigt arg ut! Haha :)

    SvaraRadera
  3. Lundagård; Kul att du följer, alltid lika kul att titta in hos er med! :)

    Kajsa; Haha, du kan hälsa tillbaka att det är en jättejättesnäll ko som till och med har en liten adoptivkalv som hon låter dia! Dock lite trött på regnet just i detta ögonblick! :)

    SvaraRadera