3 juli 2011

Skafferiet börjar ta form

Skafferiet har fått panel på insidan, faktiskt enda stället i hela huset med klassisk panel. Golv har jag lagt in och isolerat under, tog snuttar som blev över av golvet som ligger i övriga köket.
Jag har ändrat mig angående konstruktionen på röret. Ibland är det riktigt bra att det tar tid att bygga då man får tänka genom allt rejält. Jag hade tänkt mig ett rör i metall genom hela skafferiet som skulle leda ut kylan. Men efter att ha klurat på det så känns det både väldigt opraktiskt då det både tar plats, blir svårt att rengöra och så är jag rädd för att det lätt bli kondens. Så nu blir det bara detta rör som tittar upp genom golvet, på det kommer jag sätta ett nät eller galler för att förhindra ev gäster från att komma in. Uppe i taket blir det en ventil med ev fläkt till övervångingen och ventilationsgallret. Tror dock inte det kommer behövas, det drar redan riktigt duktigt i röret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar