9 juli 2011

Ögongodis

Igår slog jag till. Jag har gått och spanat på denna lampfot i gult glas på en secondhandbutik ett bra tag nu. Kanske är det mitt fantasifulla sinne eller bara det att jag är en riktig godisråtta men jag tycker den påminner om dessa godisringar som var populära när jag var barn. Väldigt nöjd är jag i alla fall. Nu är det bara en skärm som passar till som fattas. Tyget i bakgrunden köpte jag av en väldigt härlig tant som reser Sverige runt med sin indiska marknad och det hänger jag upp som gardin/myggnät för fönstret när jag ska sova, snyggt och praktiskt!

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte också på godisringar när jag såg bilden! Och jag måste bara fråga om den där tanten kallas Moni och har en folkabuss eller liknande där hon har alla saker i? För i så fall känner jag henne sedan jag var liten! Hon har ett väldigt speciellt skratt och alla i hennes omgivning börjar skratta som henne

    SvaraRadera
  2. Då är vi i alla fall två! :)
    Vet inte vad hon heter men den där beskrivningen låter på pricken! Speciellt skrattet! :D

    SvaraRadera