5 juli 2011

Köket börjar ta form!

I helgen började jag även montera köksskåp! De två till höger sitter på plats men de till vänster står bara utplacerade här, precis som diskbänken ligger lite på trekvart. Det överensstämmer faktiskt rätt bra med skissen jag en gång gjorde!
Sen gjorde jag ett fynd idag. I kommunens secondhandbutik hittade jag en Kockums bänk ugn/spis för 300spänn! 55cm bred, 30cm hög och 32cm djup, i superfint skick med jordad kontakt! Ni som följer projektet vet att jag varit på jakt efter en liten ugn rätt länge nu och hittat några nya men som kostar minst 6000kr. Lampans hölje ska lagas lite och spisplattorna ska kopplas ur/tas bort så att jag inte behöver oroa mig för att råka sätta igång dem och orsaka en brand. Spis blir nämligen en gashäll med två lågor, som jag nu ska gå på jakt efter!

1 kommentar: