11 juni 2011

Kuben

Nu när jag varit sängliggande insåg jag det stora behovet av en sänglampa. Så idag tog jag äntligen tag i det och satte upp den, Kuben, designad av Hans Agne Jacobsen. Fyndad på loppis för en tia. En gång i tiden har den varit blå men någon har målat om den mörkbrun, perfekt! Det känns lite som att ha ET hängandes över axeln när man läser, inte mig emot!

Ett bra tips när det gäller att shoppa miljövänligt är att satsa på designklassiker, de håller både kvalitetsmässigt och stilmässigt år ut och år in!

3 kommentarer:

  1. Oh. Jag har många. En grön och en orange vägglampa (som din) tre oreanga bordslampor och en grön golvlampa. Råkat börja samla på dem... =)

    SvaraRadera
  2. Min mamma tror sig också ha ägt en sådan en gång i tiden, sade hon efter att ha sett din. :)

    SvaraRadera