23 maj 2011

Snygga, sköna och bra sängkläder!


Något som jag nästan skäms över är hur dåligt jag mår av udda sängkläder, snacka om I-landsproblem. Så till detta projekt tänkte jag att jag skulle kosta på mig ekologiska sängkläder av riktigt bra kvalité. Framför allt för att slippa sova i tyger dränkta i kemikalier. Problemet jag dock fann rätt snart var att utbudet av färgglada ekologiska sängkläder var väldigt sparsmakat, och jag vill ha färg. Tips?
Så då blev det till att kolla mitt andrahandsalternativ, begagnatmarknaden på Tradera. Eftersom jag blev med man i höstas och numera har två påslakan och enmiljon kuddar i sängen trodde jag att det skulle vara svårt att hitta två likadana set, men nej. På en gång hittade jag precis det jag sökte i helt rätt färgskala som matchar både golv och tak. 155kronor inklusive frakt blev nästan fånigt billigt för ett sådant kap!

6 kommentarer:

  1. Shit va mycket kuddar! /GuldGunnel

    SvaraRadera
  2. OCH prova på Myrorna, Erikshjälpen etc. Där kan man verkligen hitta billiga lakan!!! Inte något som trendspanarna verkar köpa.

    En del kanske tycker det är lite sådär att sova i andra människors gamla lakan. Själv tycker jag att det är lite sådär att sova i kemikalier!

    Köpte kvalitetslakan (80-talspasteller) till vårt sommarhus i Härnösand i somras. 30 kronor per set!!! Skick som nya!

    Ps. Skönt att du är tillbaka i bloggandet. Den enda jag följer men någon regelbundenhet.
    /Karin

    SvaraRadera
  3. Här finns färgglada ekologiska sängkläder;
    http://www.britasweden.se/

    Och här finns inte lika färgglada ekologiska sängkläder;
    http://www.britasweden.se/

    Har inte testat något av dem så jag vet inte vad det är för kvalité...
    Lycka till med jakten!
    MVH dooris

    SvaraRadera
  4. Karin; Där spanar jag alltid! :) Nej jag har verkligen inga problem med det, det finns ju tvättmaskin! Kul att höra!

    Dooris; tack för tipset, såg väldigt intressant ut!!

    SvaraRadera
  5. Det var inte meningen att klistra in samma länk två gånger...

    Den inte lika färgglada länken ska vara; http://www.afswedala.se/

    //dooris

    SvaraRadera
  6. haha jag trodde du skulle vara extra tydlig! :)

    SvaraRadera