25 mars 2011

Min egen Decades

Ibland överträffar faktiskt resultatet bilden jag har i mitt huvud innan jag börjar.
Eftersom jag är uppväxt efter något typ av måtto att 'Köpa? nej en sån kan jag bygga själv!' så har jag länge varit sugen på att göra min egen version av mitt all-time-favourite-skåp Decades av den Svenska designduon Wis. Med den idén i bakhuvudet har jag under senaste året lyckats samlat på mig en hel hög gamla udda lådor och så kom jag på var jag ska ha dom! Som inbyggd förvaring under trappen! Idag byggde jag ihop stommen och jag är så nöjd!

15 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Du är grym!

    SvaraRadera
  2. Så jäkla läckert. SNYGGT!!!

    SvaraRadera
  3. Superduperbra!

    Är anti designprylar, vill göra mitt eget.
    Helidiotiskt köpa något för tusentals kronor och tiotusentals som man lika bra kan göra själv OCH som ingen annan har!

    You go girl!

    Ha en skön helg och glöm inte Eart Hour och ställa om klockan!

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. vilken otroligt snygg "byrå", säger bara WOW.
    Jag blir sugen på en egen :-).

    SvaraRadera
  5. Tack!!

    Helene; Jag lägger gärna mycket pengar på något som är väldesignat. Något som är genomtänkt, användarvänligt och håller både stilmässigt och kvalitetsmässigt genom åren.
    Har dock lite svårt att få in stora möbler i mitt lilla hem, blir bättre med plattsbyggt! :)

    Klockan är ställd på 20.30! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Fin som attans! Jag gillar verkligen att lådorna är som de är och får ett nytt liv sådär.
    Och vad bra att kunna bygga själv så man får det som man vill ha det. :)

    SvaraRadera
  7. Oj, vad fin den blev! Jag oxå haft en liknande tanke men eftersom jag inte har byggkunskapen riktigt så blir det inget av det....

    SvaraRadera
  8. Detta var riktigt fiffigt och coolt!

    SvaraRadera
  9. Så jäklarns snygg! Jag måste också börja samla lådor nu nu nu! :)

    SvaraRadera
  10. sannerligen en fin idé! tips på var/hur man hittar lådor? kliar i fingrarna..

    SvaraRadera
  11. Lizzie; Mina har jag hittat på tre ställen, hemma i uthusen på gården, då jag hjälpt till att rensa ur förråd åt andra och så har jag varit olydig och fiskat upp några ur containern på tippen!

    SvaraRadera