21 mars 2011

Köksgolv


Igår var Stina här och hjälpte mig lägga in köksgolvet. Konstig känsla att ha ett golv att gå på istället för att hoppa runt på golvbjälkarna som vi nästan gjort i ett år nu. Som ni ser fattas det en bräda, rakt över golvet blir det en löstagbar fris, där under går vatten och avloppsrör till toaletten.

Köket åt ena hållet. Där i hörnet där det är hål i golvet kommer skafferiet stå.

Köket åt andra hållet, med lite bråte, en överbliven golvbräda på högkant och hallen till vänster.

4 kommentarer:

  1. Bastu-effekten är total. :) Snabbt jobbat att ni hann med hela!

    SvaraRadera
  2. Vad det måste dofta gott av allt vackert trä!

    SvaraRadera
  3. Friskt och härligt!

    Har du bestämt färg till väggarna än?
    Jag kommer inte ihåg om du talat om det.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Ida; Absolut, bara att sätta in kaminen så är det klart! Jag hade fuskat lite och lagt halva innan :)

    Anonym; Det gör det verkligen!!

    Helene; Det har jag inte för jag vet faktiskt inte än. Vill ha det ljust men vitt är lite trist. Kommer bli masonit som ytskikt på väggarna sen är jag sugen på att testa att måla med lerfärg (http://www.ekologiskabyggvaruhuset.se/653/lerfarg-for-vaggar-och-tak-inomhus). Vi får se när jag bestämmer mig :)

    SvaraRadera