13 feb. 2011

Ser ut!


Titta här! Ett fönster! Det blev helgens jobb, tog längre tid än beräknat men nu ser jag äntligen ut!
Jag har skruvat på beslag, hörnjärn och gångjärn och haspar på båge och karm. Finjusterat. Klättrat upp och ner för stegen på utsidan och hängt ut genom hålet och sågat och sågat med tigersågen. Hårbottnen var full av sågspån, ögonen likaså. Jävlats och hatt mig men nu sitter det på plats. Insalning och foder saknas ännu men de kommer snart på plats.
Lite missnöjd med att det kom så högt, men kunde inte sätta det lägre på grund av takstolen som går precis under som jag inte ville såga i. Att det skulle sitta så hade jag i och för sig räknat med från början men sen blev innertaket något lägre än beräknat. Men då jag har samma färg på taket som väggen, ingen taklist och smala foder på fönstret hoppas jag att det inte ska synas så mycket.

Ut över hagen och sjön, ända bort till grannarna på andra sidan ser man när man sitter inburad på loftet. Ja, lite fängelse blev det med den svarta bågen, men jag gillart!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen så inspirerande att läsa om ditt lilla hus.
    Jag önskar att jag hade möjlighet att göra något liknande.
    Men det kommer kanske lite senare i livet, tiden alltså =0)

    SvaraRadera
  2. Och det är verkligen så kul att se vilka som följer mitt bygge! :D
    Ja, samla på dig så mycket kunskap och inspiration som du bara kan tills det är dags, då kan det inte gå fel!

    SvaraRadera