8 feb. 2011

Jobb på loftet

Nu är ju äntligen golvet färdigmålat så idag började jag med inredningen på loftet. Det är riktigt häftigt och se idén jag har i huvudet växa fram mer och mer!
Idag före;

Idag efter;

Sockeln är på plats på ena väggen, en vanlig planhyvlad 22x118 som är svartmålad, ska dock på ett lager till. Första bokhyllan börjar ta form. De kommer byggas helt i limfog, bra snyggt och stabilt! Även den kommer målas helt svart. Sen har jag börjat klä nedersta delen på väggen med denna panel. Den är dock helt obehandlad än så sen blir den lite mörkare och intensivare i tonen när den är klar. Över den kommer även en svart list.
Mycket kvar men det börjar likna något!

Ps. Jag har börjat jobba igen efter ledigheten, därför kommer det bli lite längre mellan inläggen. Ds.

3 kommentarer:

  1. Å nej inte jobba bara snickra och blogga!! Följer ditt projekt med spänning, du är grym. önskar jag bodde närmare dig så jag kunde vara med och cirkla mig.

    SvaraRadera
  2. Åh tack så himla mycket! Kul att höra! Jag ska göra mitt bästa för att hålla det uppdaterat här :)

    SvaraRadera
  3. Håller med här ovan! Är vansinnígt imponerad av allt du hinner och kan! Och så galet fint det blir fina du! Fönstret ser ljuvligt ut, väggfärgen, golvet...vill också - men skulle behöva extremt mycket information om hur man gör :)
    Många kramar Lycke

    SvaraRadera