5 feb. 2011

Golvet helt klart!!

Har varit lite frånvarande här på bloggen senaste dagarna men jag kanske inte behöver förklara var jag hållit hus. Efter en dryg vecka har jag nu ruskig träningsvärk i benen, skavsår på armbågen och en spänd och överansträngd axel. Men även ett galet snyggt golv!

Där kommer sängen stå. En stor fördel med att ha mönster och inte ett helfärgat golv är att smutsen syns sämre. På ytorna utan mönster syns varenda damkorn!

En 15centimeters omålad fris med rundade kanter runt om, förutom där trappen kommer upp där mönstret går ut till kanten.

Och titta här! En del av rummet som jag inte visat tidigare. På gaveln av garderoben har jag sparat en ruta på 1x1x1meter omålad. Den ska målas, golv, vägg och tak i samma nyans, men i vilken har jag inte bestämt än, något som bryter av helt. Något förslag?
Där var det först tänkt att jag skulle ha en liten kontorshörna men efter att taket isolerats och takhöjden sänkts rätt rejält blev det inte så mycket kvar, så nu kommer det istället bara bli öppna hyllor och förvaring.

Och titta, det var fortfarande lite ljust ute vid 5tiden, våren är på väg!

8 kommentarer:

  1. Vad duktigt! Själv skulle jag ha tappat intresset efter 1/10 av golvet och börjat slarva eller gett upp och målat om hela golvet i den mörka lila färgen.

    SvaraRadera
  2. Snabbt jobbat å snyggt det blev. Jag skulle nog föreslå vitt i lilla hörnan!
    Berit

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt snyggt golv, härligt jobbat! Nu blir jag inspirerad att göra något liknande själv:) Jag tycker att det det skulle vara jättesnyggt om du målade den lilla hörnan turkos. Tror att det skulle bli en skön kontrast mot det lila golvet.

    Lycka till!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Galet snyggt!!! Jag är så impad!
    Följer din blogg med stort intresse, hämtar inspiration och drömmer vidare :-)
    stor kram!
    /Susanne

    SvaraRadera
  5. Superhäftigt....och grymt imponerad av ditt tålamod :-)

    SvaraRadera
  6. skitsnyggt du galna kvinna! ;) jobbigt om du vill möblera om! får hoppas att det typ inte går. puss påre!

    SvaraRadera
  7. riktigt snyggt golv! bra jobbat!!

    SvaraRadera
  8. Sötkorv där - är du uppe till 5 på morgonen :) Kul att få vara med och golvet ser helt fantastiskt ut. Är ju mest förstjust i blå eller gröna färger jag, så något sådant som lite kontrast kanske?
    Tusen tack för gratulationer också...här produceras bara bebismjölk i dagarna. går omkring i en grå fleece morgonrock dygnet runt :)
    Kramar Lycke

    SvaraRadera