18 feb. 2011

Garderoben på loftet

Det var inte alls tänkt att jag skulle jobba med garderoben ikväll men så råkade jag nämna för min mor att jag var på jakt efter en byrå att bygga in i min garderob på loftet. Har letat i månader på loppisar utan att hitta någon bra. Så säger hon att det står en i ett uthus som kanske skulle vara något. Såklart! Byrån som jag hade som barn och som under tonåren blev svart. Perfekt storlek och perfekta förutsättningar för min plan. Den stod under en hög med bråte och var på väg att åka till tippen, men nu blev den räddad och får leva med mig i ännu några år!

Som jag skrivit tidigare är detta norrvägg, och garderoben kommer fungera som extra isolering. Längst till vänster ser ni byrån som kommer få ett fack över sig. Då den inte är lika djup som garderoben kommer det bli ett fack med förvaring bakom med, som man kommer åt från högersidan. Perfekt för julpynt och annat man inte behöver rota i så ofta!
Till höger om byrån blir det smutstvättsortering, i nästa fack kommer det bli en lång stång att hänga kläder på och i det sista kommer gallret för in-luften sitta. Allt kommer bli inklätt med dörrar för!

2 kommentarer:

  1. Men åh...en sån byrå hade jag i barndomen...nostalgi!

    SvaraRadera