17 jan. 2011

Måla golv

Så igår började vi måla golvet.

Ida förevigar när jag målar första penseldragen. Om ni kollar noga så ser man att vi kittade igen alla spikhål med linoljekitt först.

Ida och AnnaFia målar. Trodde det skulle räcka med den smala anstrykaren att komma ner i springorna men uppenbarligen inte, nästa strykning blir det till att måla med en riktigt smal pensel med och eventuellt tunna ut färgen för att det ska bli lättare. 3 lager med färg kommer det troligen bli och uppe på det kommer jag måla ett mönster. Lite tid kommer det ta och torka då jag knappt har någon värme på men ni får vara lite tålmodiga!

2 kommentarer:

  1. Fräsigt säger jag bara :).. gillar färger :))... går själv i målartankar men bara bokhyllor.. en är knallblå och behöver färg och den andra vit.. tråkiga båda :)).. kanske nåt åt det där hållet du har på golvet vore nåt..

    Väntar med spänning på hela resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Funderade du på att använda en roller eller går inte det med linoljefärger? Det verkar ju annars smidigare och snabbare att göra så. Jag vet att de som jobbar med golv brukar rolla dom när de oljar eller lackar för att det går så mycket fortare. Vore kul att veta bara eftersom jag själv antagligen ska måla golvet på mitt land.. Väldigt fint blir det hursomhelst :)

    SvaraRadera