30 jan. 2011

Köksgolv


Det slog mig förra helgen att jag inte hade något golv till köket. Har kollat lite hos olika golvåterförsäljare men alla golv är så ofantligt tråkiga. Så jag testade att lägga ut en annons på blocket "Massivt trägolv köpes, minst 25mm tjockt, skick, ålder, ytbehandling spelar inte så stor roll". Efter två timmar fick jag svar och nu är jag 3500kr fattigare men ca 13kvm furugolv rikare. Det var en privatperson utanför Hedemora som hade låtit göra golvplank av egen skog, han skulle ha det själv men hade för mycket så han sålde av lite.
Som med det mesta när det gäller det här bygget så utformar jag det efter vad jag får tag på. Det här golvet är för fint för att bli något annat än ett skurgolv, jättefin kvalitét och med bredd på 250-300mm(kolla råspontsnutten på 95mm som ligger överst så ser ni). Nu väntar det bara på att vatten och avloppsrören ska komma ner så jag kan börja lägga in det.

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Tack för tipset.. Jag har mejlat med någon man från lantmäteriet som skickat en del kartor som funnuits genom åren. Det måste ju vara samma som man skulle få tag i om man kollade själv?

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. 270 kr/kvm var ju ett riktigt bra pris på ett sånt golv. Det finns faktiskt inget skönare än ett skurgolv. Jag vet att vissa vill undvika att ha skurgolv just i ett kök men själv har jag en plastmatta framför diskbänk samt spis, så slipper man drälla så mycket på golvet just där.

    SvaraRadera