26 jan. 2011

Golvrutorna


Nu har jag börjat. I två timmar har jag målat och jag har kanske gjort en tiondel av golvet. Det är när jag gör sådana här saker som jag inser att det inte rikgtigt kan stå rätt till där uppe hos mig. Ingen vettig människa kan lägga ner så mycket tid på att måla rutor på ett golv. Men fyfan va bra det blir!

Close up. Jag använder en schablon för att med blyerts rita upp rutorna som jag sedan fyller i med pensel och färg. Tycker det blir mycket snyggare att göra så än att stöppla färgen direkt i schablonen. Den ljusa färgen är samma som den mörka men som jag brytit med vit och en gnutta engelskt röd för att få den ljusare och lite varmare.
Ber om ursäkt för den kassa färgåtergivningen på bilderna, golvet ser svart ut men jag orkar inte fixa det, nu ska jag ut och fortsätta måla!

7 kommentarer:

  1. Jättefint! Kommer bli asbra!

    SvaraRadera
  2. Nobelt! Karaktärsdanande klosterarbeten är fina - för andra. ;)


    /at

    SvaraRadera
  3. Hittade hit häromdagen och gillar din blogg, eller rättare sagt ditt driv och det du gör, skarpt. Och GRYMT snyggt golv!

    //Sanna

    SvaraRadera
  4. Hur snyggt som helst! och jag skulle nog också ligga på golvet och finmåla..när man har en vision så...ingen som kan komma och säga annat och det där blir ju galet fint! Ska du hyra ut sedan?
    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  5. Oj oj är det här du håller hus! Vilket jättejobb ni gör! Det ser ut att bli superfint! =)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Oj, tack tack allihopa! :D
    Lycke; Jag kommer bo här medan jag fixar det stora huset men det finns absolut planer på att hyra ut!

    SvaraRadera
  7. Men fy f-n va coolt det kommer bli!
    Heja, heja!

    SvaraRadera