16 jan. 2011

Förberedelser inför golvmålning


Nu har det äntligen blivit dags att måla golvet. Det som jag slipade i somras och som har legat gömt sedan dess.

Färgen är här! Specialbeställd ultramarinviolett linoljefärg! Snygg va!?

Golvtäckningen tas bort. Golvet dammsugs ett antal gånger och jag har gjort det absolut tråkigaste hittills, pillat ren alla springor i golvet. 70år av smuts och getingbon har fyllt springorna med ett papiermache liknande material som nu är borta. Ett tips där är att tejpa på en ficklampa på änden på damsugarslangen så man ser bra, sen pillade och skrapade jag med baksidan av en kniv.

Sen har jag målat på shellack på alla kvistar. Redo för färg!

Jag har aldrig målat ett golv innan så det ska bli riktigt kul. Ett boktips för den som vill veta mer är Målade Golv från Gysinge!

4 kommentarer:

  1. Wow, vilken maffig färg! Ska bli himla kul att se resultatet.

    SvaraRadera
  2. Oj oj, vilken färg! Skall bli spännande att se det färdiga resultatet. Himla roligt att du vågar färg....möe färg :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken jätteläcker färg det blir!!! Tror jag flyttar int ill er när det är färdigt - ni kan ju adoptera mig eller nåt :) Tusen tack för namntipset..ligger och surrar i mitt huvud tillsammans med ett gäng andra! och kommer du på fler så....mmm....!

    Massa kramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Ja mycket färg ska det vara! Om det blir fel är det ju bara att måla över! :)

    SvaraRadera