1 okt. 2010

Gjutjärnsventil


Igår på jobbet när vi höll på att sätta upp våra nyrenoverade fönster i Kvarnsvedens skola snubblade jag över detta ventilationsspjäll som hade rivits ut och skulle slängas. Det är med stor sannolikhet från när skolan byggdes för drygt hundra år sedan och fungerar utmärkt fortfarande, när man vrider på handtaget så öppnas plåtarna bakom gallret.
Jag fick några konstiga blickar när jag frågade om jag fick släpa med mig skräpet hem, men de skulle bara se hur bra det kommer bli när 100års lager av färg är borta och jag har rejälaste snyggaste in-lufts ventilen ever!

7 kommentarer:

  1. Kan liksom inte riktigt förstå hur folk kan slänga fungerande saker...

    Jag håller med du, det kommer bli jättefint!

    SvaraRadera
  2. supersnygg kommer den att bli :)... väntar med spänning på hur det kommer att se ut utan alla lager färg :)..

    mvh Egge

    SvaraRadera
  3. Åh, jag gillar verkligen din blogg. Det är så rätt och riktigt det du gör. Inläggen gör mig så glad och det blir så fint det du gör =)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för kommentarerna, gör mig glad! Skönt att ha några allierade! :)

    SvaraRadera
  5. Det är detaljerna som gör det, skillnaden mellan dagens moderna byggande och gamla tiders! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  6. Det är det verkligen! Mer detaljer! I will! :)

    SvaraRadera