16 okt. 2010

Full fart!

Ja ni skulle bara veta ved det händer grejer! Igår var jag till exempel och träffade en energirådgivare på kommunen för att diskutera projektet, väldigt intressant!
Det tycker jag alla borde göra, oavsett om man bor i villa, bostadsrätt, hyresrätt, eller planerar att bygga, alltid finns det något man kan göra bättre. Här kan man hitta massor av bra information och ta kontakt med sin lokala energirådgivare, och allt är gratis!

Förra helgen var chefen förbi bygget, han tyckte att jag skulle ta hem en bunt masonite (snart kommer ett inlägg om varför jag älskar masonite eller träfiberskiva som det egentligen heter, håll ut!) som vi haft att täcka golv med på jobbet och sätta upp på väggarna för att säkra att det bli en bra luftspalt mellan panel och isolering. Så så blev det! I torsdags när tjejerna var här hann vi riktigt långt. Insektsnät vid takfoten och början på luftspalt i taket gjorde vi med. Imorgon ska vi börja isolera väggarna!

2 kommentarer:

  1. Du är min nya idol! Jag vill också bygga så här! =)
    Nu ska jag roa mig med att läsa igenom hela bloggen =)

    SvaraRadera