21 sep. 2010

Köks-hurts


Såhär blev den, min köks-ö som nog snarare ska kallas köks-hurts. Här kan ni läsa om idén jag hade och om bänkskivan.
Nu har jag satt på en masoniteskiva på baksidan som tidigare var öppen och målat stommen 3 gånger med vit linoljefärg. Bänkskivan är fastskruvad, små hjul är monterade under och den understa lådan har hyvlas av lite för att inte kärva. Ett annat enkelt tips är att gnugga med en ljusstump där träytorna ligger mot varandra, då går lådorna perfekt!
Jag var lite orolig att den skulle bli vinglig då den är så smal, men det är inga problem!

8 kommentarer:

  1. Söt liten sak!

    /at

    SvaraRadera
  2. Fin köks-ö-hurtsen blev :-)

    SvaraRadera
  3. Superduperfin!

    Underbar blogg du har om jag inte sagt det tidigare ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, grymt bra blev den!

    Carolina; Tack! :)

    SvaraRadera
  5. Mamma gjorde som mormor, strök lavendeltalk på sidorna på byrålådorna, då löpte de fint och samtidigt doftade allting gott som lades i lådan.
    http://www.yardleylondon.com/product_info.php?cPath=3_59&products_id=125

    /Mimmi, som kokar äppelmos...

    SvaraRadera
  6. Prövade det där med ljusstumpen på lådan i köket där allt jag möjligt hamnar. Städade den och eftersom den vanligtvis är lite halvkärvig så ljusade jag den. Sen höll jag på att få ut hela lådan när jag öppnade den nästa gång. Hade totalt glömt bort att den var ljusad och jag är van att man måste rycka till lite... Så ja, att ljusa lådorna funkar =)

    Har förresten typ sånt kök som du har. Fast grå luckor. Så fint =)

    SvaraRadera