22 aug. 2010

Köksskåpsrenovering

Eftersom alla köksskåp jag samlat på mig står lite i vägen blev det till att börja renovera stommarna idag. Perfekt att måla så länge det är varmt ute så de är klara tills det är dags att montera dem. Och tills dess kan jag ställa upp dom på höskullen där de inte står i vägen. Lådorna och luckorna kan jag renovera efterhand inne i snickeriet när jag får tid över.

Ida har varit här och hjälpt till idag. De blå skåpen var det så tjockt med färg på så där blev det varmluftspistol, skrapa och slipa innan vi målade.


De gula skåpen behövde en rejäl rengöring innan det är dags att måla en sväng.

1 kommentar:

  1. Hej
    Det är så roligt och inspirerande att läsa vad du gör, framför allt det kloka med att återanvända material.
    // mvh Anna

    SvaraRadera