13 juli 2010

Idag har det hänt saker!

- Getingarna har äntligen kapitulerat!
- Sista golv och väggbiten på nedervåningen är utriven.
- Stolpen i mitten av nedervåningen är flyttad.
- Fönstren nere är urplockade.

Och så är nästan hela grunden urstädad. Jag som vid 7års ålder var fast besluten att bli arkeolog känner hur det intresset sitter kvar. Det är riktigt intressant vilka saker man hittar och fantisera ihop en historia om vem som använt dem.
Alla porslinsskärvor har jag sparat och planerar att göra mosaik av, mer om det senare. Massor av plåtburkar har jag även hittat, vissa i mer brukbart skick än andra. Dessa nedan gillade jag. Intressant med Magnecylplåtburk med både stad och apotek tryckt på locket. Och vilken tur att vanillinsockret 'gör god arom'!

3 kommentarer:

  1. Visst är det kul att hitta gamla saker.
    Har under drygt 20 år bott i och renoverat ett gammalt hus. Där hittade vi allt från gamla veckotidningar till flaskor, bestick och burkar.
    Nu bygger vi ett nytt hus i skogen och än så länge har vi inte hittat några spår efter människor.

    Ska bli kul att följa dina projekt!

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. i min värld står det "ger god arom" :)

    SvaraRadera
  3. Helene; Så otroligt intressant! Kul att du gillar det!

    Hannes; Oj, jag var lite trött igår när jag skrev det!

    SvaraRadera