4 juni 2010

Fasadritningar

Här är fasadritningarna, före och efter. Utvändigt har jag försökt ändra på så lite som möjligt för att bevara husets karaktär. Jag vill inte att det ska ta överhand på gården, jag vill att det även i fortsättningen ska se ut just som ett uthus. Och jag gillar idén att överaska när man sen får se kontrasten på insidan.
Så estetiskt sett är det en dörr mindre och några fler fönster, inte mer än så. Materialmässigt lika som innan med med gles Faluröd panel med olika bredd, Falusvarta trädörrar, lertegeltak, vita traditionella fönsterpartier i trä.

Före;

Efter;


Ps. Då jag ska jobba med återanvända fönster så kommer det säker bli vissa ändringar på utseende på fönster och placering då jag inte har hittat alla som jag behöver än. Och självklart ska jag ha en skorsten med, den kommer! Ds.

4 kommentarer:

  1. Vilket spännande projekt. Själv tänkte jag, som glad snickar- och inredningsamatör, försöka mig på att fixa till en liten (15 kvadrat) fritidsstuga i sommar. Tanken är att det ska bloggas om det på min blogg. Titta gärna in och se hur det går för mig, och lämna gääärna tips, synpunkter och ideér.

    SvaraRadera
  2. Låter kul, lycka till! Skicka med en länk så blir det lättare att kolla! :)

    SvaraRadera
  3. Får du ändra placering/utformning hur som helst? Tänkte på ditt bygglov, måste du inte följa den till punkt och pricka?

    Förövrigt toppenblogg!
    /Frida

    SvaraRadera
  4. Tack! Kul att du gillar den!

    Tror inte det är någon som följer sitt bygglov exakt, blir alltid lite ändringar efter hand.
    Men hur som helst får man ju självklart inte ändra. Det blir bara lite småändringar jag kommer göra, att tex ha 2 småfönster istället för ett långsmalt till höger om dörren. Sånt har dom överseende med, det hade varit en annan sak om jag smällt in ett panoramafönster över en hel vägg eller målat om huset rosa. :)

    SvaraRadera