6 maj 2010

Utgångsläge

Vi börjar med en serie foton från i höstas för att guida er i det uthus som, om allt går som det ska, kommer bli mitt hem!

Här är huset från gården, halva huset hitåt används och kommer även i fortsättningen användas som vedbod.

Det är denna bortre sida som kommer bli mitt hem.

Här är min hall med trappen upp till sovrummet, längre in kommer köket bli.

Från köket kommer man ha utsikt över udden och sjön.

En trappa upp, här blir det sovrum, förvaring och arbetshörna...

...med utsikt över sjön!

8 kommentarer:

  1. Verkligen spännande projekt. Blir så inspirerad att jag ska ta och riva fram mitt fina trägolv som jag misstänker finns kvar under det fula parkettgolvet i sovrummet.

    SvaraRadera
  2. Spännande Sara! Äntligen!

    SvaraRadera
  3. Cooooolt!!!!! Du ska alltså bi här medan det renoveras!?! Det kommer säkert bli supermysigt - helt hundra på det när man sett allt annat du gjort - och så charmigt att bo i uthuset! Minner mig om när jag bodde ett år i mammas sommarstuga uppe i skogen utan rinnande vatten och toalett :))) Det var nog ett av de allra bästa åren i mitt liv!
    Är lite nervös för reportaget när jag inte gillar se bilder på mig själv - än mindre HÖRA sig själv på tv, hehe..men man får väl träna sig!

    Massa kram Lycke

    SvaraRadera
  4. Henrik B; Kul att du blir inspirerad redan av fösta inlägget! Då har jag lyckats! :) Lycka till med golvet!

    M; Verkligen! Äntligen!

    Lycke; Yes, här kommer jag bo! Storhuset blir alltför stort projekt att dra igång, blir princip nybygge, och vad ska jag med ett 200m2 stort hus till? :)
    Ja jag hoppas på att det här kommer bli riktigt bra! Dina ord om stugan låter ju riktigt inspirerande med!

    SvaraRadera
  5. Vilket spännande projekt! Ska bli kul att holla koll och bli inspirerad. Och fotona får mig att minnas hur himla fint det var i höstas där uppe i Falutrakten...

    SvaraRadera
  6. Det ska bli jättespännande att se hur boendet växer fram! Är extra nyfiken på hur du kommer att bära dig åt för att utnyttja kvadraten på bästa sätt:)

    SvaraRadera
  7. Effy; Hoppas att du kommer gilla det! Å ja, här är det verkligen superfint!

    Maria; Ja det bkir verkligen att vrida och vända för att få till bästa möjliga av de få kvadratena! :)

    SvaraRadera